Recenze k filmu HP a vězeň z azkabanu

6. května 2006 v 21:26 | Leny
Nad Bradavicemi se opět stahují mračna a kolem se potulují nebezpeční Mozkomoři, strážci Azkabanského vězení, ze kterého uprchl Sirius Black. Muž, který má co dočinění se smrtí rodičů starého dobrého Harryho Pottera.

Režisér Alfonso Cuarón posunul celou sérii o mnoho kroků dopředu. Ne, že by předchozí díly od Chrise Columbuse byly špatné, ale teprve Cuarón dokázal sérii vdechnout tu správnou čarovnou atmosféru.

V tomto dílu je hlavním hrdinům totiž už třináct let, a tak je i celý snímek na rozdíl od svých předchůdců mnohem dospělejší.

Je to znát třeba i na větším množství hororových scén. Létající strážci azkabanského vězení Mozkomoři se hodně podobají přízrakům z Pána prstenů a chvíle, kdy se objevují na plátně, jsou opravdu dost strašidelné! Stejné je to i s velice napínavým finále, kdy se profesor Lupin za měsíčního svitu mění ve vlkodlaka.

Z hororem přišla také i akce. V Kameni mudrců a Tajemné komnatě byla spousta nudných okamžiků, ale zde prostě už nic takového neexistuje. Mezi vrcholy filmu patří hlavně strhující famfrpálový zápas, odehrávající se tentokrát v prudkém dešti. A tohleto všechno ještě za doprovodu fantastické hudby od Johna Williamse (Čelisti, Star Wars atd..) Co víc si přát? Po výborném režisérovi stojí také určitě za pochvalu i scénárista všech tří dílů Steven Kloves. Není jednoduché zpracovat fenomenální knihu do podoby filmového scénáře. Něco podobného zažil i Peter Jackson s Pánem prstenů.

V kvalitě se ve třetím pokračování posunuly i samotné herecké výkony. Obzvlášť Daniel Radcliffe je v hlavní roli mnohem přesvědčivější než dříve. Ve skutečnosti mu bylo při natáčení trojky čtrnáct let, tedy jen o rok více než titulnímu hrdinovi ve filmu. Proto je také díky němu řada pubertálních záchvatů vzteku a úzkosti hrána zcela bezchybně. Radcliffeovi pak zdatně sekundují Emma Watsonová (Hermiona) a Rupert Grint (Ron). Doufám, že se všichni tři sejdou ve všech dalších pokračováních. Bez nich by to už určitě nebylo ono!

Je třeba ještě zmínit Garyho Oldmana, který bravurně ztvárnil zuboženého vězně z Azkabanu Siriuse Blacka, a také Michaela Gambona, jenž v roli Brumbála skvěle nahradil zesnulého Richarda Harrise. Od svého předchůdce se Gambon liší snad jenom tím, že je o něco víc "ošuntělý", že zkrátka není už tak líbezný. Novými tvářemi v sérii jsou ještě David Thewlis jako profesor Remus Lupin a Emma Thompsonová alias učitelka jasnovidectví.

Tento film byl natočem bezvadně a myslím, že fanoušky nazklamal.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.